Loialitatea 2.0: Aplicatii Mobile

Loialitatea 2.0: Aplicatii Mobile

Conform cercetărilor efectuate de către companii de studiu de piață, 82% din proprietarii de afaceri mici și mijlocii (IMM) se bazează pe loialitatea clientilor ca principala lor sursă de creștere de afaceri.

În zona de “business to business”, în mod normal, loialitatea se construiește pe cultivarea relațiilor de afaceri între parteneri, dar în zona “retail” lucrurile se complică. De multe ori întreprinzătorii apelează la metoda tradițională de loializare prin intermediul cardurilor de fidelitate.

Această metodă, din păcate, nu dă întotdeauna rezultatele așteptate, iar motivele sunt multiple. Printre acestea, cele mai importante se numără dificultatea în înrolarea în programul de loialitate, beneficiile percepute reduse, frecvența redusă a interacțiunii dintre client si business. Dar poate cel mai important motiv este spatiul redus în portofel și lipsa motivației de a-l găsi pentru acest nou card.

Dacă spațiul în portofel este redus, nu același lucru se întamplă si cu telefonul mobil “smart”. În buzunar sau în poșetă, alături de portofel, telefonul mobil este nu numai nelipsit, ci și la îndemănă. Practic, nu există un loc mai bun de a păstra cardul de loialitate al afacerii tale.

Dar cum poate să ajungă cardul de loialitate în telefon? Raspuns simplu: prin intermediul unei aplicații mobile. Aplicația mobilă poate fi descărcată cu ușurință pe majoritatea telefoanelor “smart”, iar înrolarea în programul de loialitate se face simplu prin doar două click-uri.

Aplicația mobilă este insa mult mai mult decât un loc în care să stochezi cardurile de loializare. Această aplicație poate fi a ta, cu identitatea propriului brand evidențiată peste tot, afișând într-un mod elegant ofertele și promoțiile afacerii tale.

Practic, aplicațiile mobile sunt perfecte pentru creșterea loialității clienților!

Industria de telefonie mobilă se confruntă cu o creștere record, și nu arată nici un semn de incetinire. Tehnologia și progresele înregistrate în lume telefoniei mobile în ultimii zece ani sunt incredibile, și nu dau semne de încetinire.

În plus, in urma studiilor, cupoanele livrate pe dispozitivele mobile au o rată de utilizare de 10 ori mai mare decât cea a cupoanelor tradiționale. Prin utilizarea aplicațiilor mobile, fidelizarea clienților poate crește drastic, iar investiția este incomparabil mai mică.

Din cauza acestei explozii din industria de telefonie mobilă, consumatorii au ajuns să se aștepte la anumite lucruri de la brandurile favorite. Agenția digitală de marketing Latitude a prezentat recent cifrele care arată că 61% din clienți au o experiență mai bună cu companiile care le oferă o experiență mobilă. În plus 60% dintre consumatori caută afacerile locale pe telefonul lor smart iar 70% din căutările de pe mobil se transformă într-o acțiune într-o oră.

În ciuda acestor date convingătoare, companiile resimt o inerție ridicată, atunci când vine vorba de a dezvolta o experiență mobilă pentru clienții lor.

De ce se întâmplă asta? De ce sunt companiile reticente atunci când vine vorba de a crea o experiență mobilă?

În trecut, pe lângă faptul că dezvoltarea unei aplicații mobile sau crearea unui website mobil nu a fost întotdeauna la prețuri accesibile, acest proces era și de lungă durată. În plus, în lipsa unei experiențe anterioare, de multe ori companiile nu știau ce anume să ceară ca funcționalități pentru aceste platforme mobile, percepând acest lucru ca un risc ridicat. Din acest motiv, aplicatiile mobile si website-urile mobile sunt asociate în general cu companii mari cu bugete de marketing generoase și cu expertiză în domeniu.

În zilele noastre, crearea unei strategii de marketing mobil este mult mai ușoară și mult mai accesibilă, dar proprietarii de afaceri încă nu au început să beneficieze în totalitate de acest lucru. A fost nevoie de ceva timp pentru ca nivelul investiției și ușurința de a crea aplicații mobile pentru IMM-uri să devină accesibile, dar acest lucru se întâmplă destul de încet.

Companii mari cu bugete de marketing de milioane s-au alăturat mișcării “app” și văd, ca rezultat, venituri incredibile. Printre aceste companii se numără Starbucks, McDonald’s, Zara, etc dar întreprinderile mici sunt aproape în urma lor.

Aceste aplicații mobile permit clienților să facă tot felul de lucruri, asigurând usurința și confortul acțiunilor, precum:

  • Plasarea comenzilor și plata acestora prin aplicația mobilă
  • Colectarea punctelor de loialitate, a recompenselor și stimulentelor
  • Acces facil la suportul de clienți
  • Oferte bazate pe locație

Afacerile mici și mijlocii care intenționează să ofere clienților lor o aplicație mobilă ar trebui să ia în considerare aceste aspecte importante legate de interactivitate și implicare, de care vor beneficia clienții.

Recompense pentru loialitate, usurinta si comfortul în utilizare, în promovare și marketing, serviciu relații clienți, capacitatea de auto-servire, geo-fencing și marketing bazat pe locație, etc, toate aceste componente împreună pot face o aplicație mobilă să fie fantastică, atât funcțională, cât și distractivă și captivantă, și se va asigura că clienții dumneavoastră o vor folosi în mod frecvent.